Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Lassabban baby!
Kicsit lassabban csináld, kérlek. Most jó.

Világ Törőcsikjei, egyesüljetek!

Világ Törőcsikjei, egyesüljetek!

2018. 03. 09. Átlag Edit

inkedimmigrant_potatoes_li.jpgUtálom, ha rosszul írják le a nevem. Pedig semmi extra, tipikus magyar családnév, mert Törőcsik András a focista és Törőcsik Mari színésznő, a fiatalabbaknak: Törőcsik Franciska színésznő, Törőcsik Kristóf, a Margaret Island basszusgitárosa, Törőcsik Dániel ex-Éjjel-nappal Budapest-es, most meg tetoválóművész, vezetékneve nem cseng ismeretlenül. Bizonyára le is tudja írni, mindenki helyesen!Figyelj! A második ő, hosszú! Ja, bocs, mióta?!

Ebből is adódik, hogy névfetisiszta lettem. Imádom a különleges, jól hangzó, vagy árulkodó családneveket. Azért az mindent visz, hogy egy politikusnak az a neve, hogy Hiszékeny Dezső. Az én nevemnek is van jelentése, csak azt nem tudja senki, én is csak azért, mert utánajártam. Megtudtam, hogy szerb eredetű, erős kősziklát jelent. Tök jó! Annyira összeforrtunk mi, a nevem és én, hogy az identitásom szerves része. Mondjuk ez így normális. Mennyire rossz lenne, ha utálnám, de közben meg az életem minden egyes napján ezzel kellene élnem. Szóval, szeretem.

Amikor a fiammal az őszi szüneteben Szarajevóban jártunk, vezetett túrán terveztük megnézni a régi olimpiai helyszíneket. Bementünk a szervező irodájába és feliratkoztunk. Ha bármi közbejönne, elkérték a telefonszámom és az email címem. És persze a nevem is. Miközben írom a megfelelő rubrikába, a srác, hogy csevegjen velem, rákérdez, hogy milyen furcsán írom a nevem, honnan jöttünk. És elkezdek – gondolkodás nélkül – beszélni: szerb eredetű a nevem, Magyarországról jöttem.  Amikor kimondom, már tudom, hogy nem kellett volna. Boszniában büszkélkedni a szerb nevemmel?! Ne, már! Súgja is a fiam a fülembe: ezt elszúrtad!

Én meg inkább nem szóltam. Utána meg elgondolkodtam. Az, hogy engem hogyan hívnak, az nem az én választásom. Örököltem. Szeretem és büszke vagyok rá. Ellenkező esetben nyilván már megváltoztattam volna, de bántott az is, hogy annak a bosnyák fiúnak már az, hogy szóba került a szerbség, rosszul esett. Ki tudja, mi történhetett vele vagy a családjával a háború alatt. De én erről nem tehetek! A nevem nem változtatom meg azért, hogy más embereket ne bántsak meg vele!

És eszembe jutott, hogy amikor Szarajevó ostroma tartott, közel négy évig, én javában egyetemista voltam. Életem a bulizásról, olvasásról, csavargásról, tanulásról szólt, úgy, hogy tőlem pár száz kilométerre embereket öltek. És erről még tudtunk is! Csak nem ért el az agyunkig. Mert fiatalok voltunk, bohók és gondtalanok, míg ők az életben maradásért küzdöttek. 

Miért is volt a háború? Ez hosszú és bonyolult, de ami ijesztő az az, hogy szomszédok ölték meg egymást, mert az más volt. Más nemzetiségű, és más vallású.

Szöget ütött a fejemben, hogy nincs is olyan, hogy valaki száz százalékban, mondjuk magyar. Ahogyan én: családnevem szerb eredetű, a család jásznak tartja magát, akik amúgy  Iránból jöttek, de magyar az identitásom és az anyanyelvem is.

Velem is megtörténhet, hogy valamim (nevem, vallásom, hajam színe) miatt, azt mondják, hogy én nem kellek? Pusztuljak innen?

A neten megtaláltam azt a céget, akik foglalkoznak olyan DNS vizsgálattal, ami megmutatja, hogy genetikailag honnan származom. Sejtettem, hogy vegyes lesz. Igen, én vagyok a kelet -európai mix. Mindenből egy kicsike. Még a Balkánról is. Meg sem lepődhetek, hiszen tanultuk történelemből, hogy kik, hányszor, miért és meddig jöttek, mentek vagy maradtak itt, Európa ezen a részén. Egyedül a hat százaléknyi skandináv származás volt számomra meglepő. Ez meg hogy? Egy viking eltévedhetett, és szórta magvait.

És ekkor az jutott eszembe: hogy mindannyian egyek vagyunk. Majdnem szó szerint, az én génjeim legalább tizenöt nemzetiséget tartalmaznak. Vagyis genetikailag kompatibilis vagyok fél Európával. Bízom benne, hogy Európa is kompatibilis velem.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lassabbanbaby.blog.hu/api/trackback/id/tr5913597899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jakab.gipsz 2018.03.10. 16:40:03

LASSABBAN BABY! Úgy tűnik DNS fóbiád van és varázspálcád van.

Kicsit lassabban csináld a gondolkodást, mielőtt a multikultit preferálod, ideje megtanulnod egy kicsit félni.

Azért mert a világprolijainak az egyesülésének nem lett jó vége, kezdetben jó ötletnek tűnt, aztán jött egy Pol Pot és szó szerint vette.
süti beállítások módosítása