Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Lassabban baby!
Kicsit lassabban csináld, kérlek. Most jó.

Tejszínbe pottyant vagány kisbéka legyél!

Tejszínbe pottyant vagány kisbéka legyél!

2017. 09. 30. Lola Welbach

no_egyedul.jpg

Edit is meg én is megéltük a negyven feletti váltás traumáját. Ami mindkettőnknek a válással kezdődött.
Nekünk traumatikus volt – habár már tudom, hogy ez jó, előre mozdító krízis -, mert nem az volt a váltás, hogy egy sikeres szakmát elhagyva beteljesítettük szívünk vágyát - mondjuk, mint akik megtakarított pénzünkből cukrászdát, virágboltot, jógastúdiót stb. nyitnak –, hanem az, hogy úgy alakult, hogy a válással alapjaiban megfordult az életünk. (Bár feltételezésem szerint, válás nélkül, biztos anyagiakkal is stresszes lehet belevágni egy teljesen új dologba.) De váltásaink része volt az is, hogy mindketten új irányba orientálódtunk, mégpedig az írás felé. Sőt, én egy éve és három hónapja egy ismeretlen szakmát is kezdtem, olyasmit, amit előtte soha nem csináltam. (így hozta a sors. nagy szerencsémre)
Szóval nálunk, a negyven feletti váltás egyrészt válás, másrészt új dolgok megtanulása – Editnek az írás, nekem az írás és a jelenlegi munkám -, amiről, nem egy, nem kettő, de legalább hét posztra való mondanivalót, élményanyagot tudunk rátok zúdítani. El is határoztam, hogy októberben megírom ezt a hét posztot – Isten ments, hogy egybe, az agysorvasztóan hosszú lenne -, azt a hét jótanácsot, ami, akár kicsit is, de segíthet, ha hasonló helyzetben vagy.
Ismét megyünk a Femina Klubba, ahol október harmadikán pont ez, a negyven feletti váltás lesz a téma. Örömmel reklámozzuk a rendezvényt, mert ott mindig érdekes és hiteles emberek beszélgetnek, most kedden történetesen Singer Magdolna és Szily Nóra. A mi blogposztjainkban a mi történeteink vannak. Ezek is, és a Femina Klub est is hozzátesz a dologhoz.
Minden negyven feletti váltás más és más, de valami azt súgja, hogy mindnek ugyanaz az üzenete. (Az, amit Hamupipőkének mondott az anyukája: légy bátor és kedves.)
Tehát itt az első történet:

1. Tejszínbe pottyant vagány kisbéka legyél!

Lépésenkénti körlevélvarázsló a neve annak a Word programnak, amivel tavaly nyár elején szembesültem először.
Habár egy nyolcéves gyerek is könnyedén boldogul vele, én nem vagyok „is”, mert nemhogy Z generációs, de még Y sem vagyok, sőt, csóri hendikepes, lévén eredendő gyengeelméjűséggel reagálok a tiszta logikára épülő dolgokra. 
Fiatal munkatársam nagy türelemmel mutatta meg nekem újra és újra, ezt a pofonegyszerű programot. A Varázsló gúnyosan kacagott, én rettegtem. Már reggel féltem tőle, mikor tudtam, hogy aznap használnom kell. De újra és újra neki kellett állnom, ez is része munkámnak. Komor elszántsággal nyitottam meg a gonosz Fekete Mágus ikonját, a kínos kudarc biztos tudatában. Ezerszer elcsesztem. Gréta újra és újra segített. Aztán kijavítottam. Ez hónapokig így ment. Aztán egyszer, valahogy épp nem értem rá félni tőle, azt vettem észre, hogy sikerült. Hogy megtanultam. Százszor annyi idő alatt, mint egy nyolcéves gyerek.

Hatalmas sikerélmény volt ez a pimf ügy, amit persze gondosan titkoltam. (Eddig, mert ez itt egy coming out.) Azt már előtte is tudtam, hogy nem vagyok IT kompatibilis, egyrészt életkoromból, de főleg alkatomból adódóan sem.
Ám mikor legyőztem, akkor jöttem rá, hogy nem ellenségem, hanem tanítóm a Lépésenkénti Körlevélvarázsló. (Már a neve is! Milyen kedves!)
Több dolgot, képességet tudsz elsajátítani – akármennyi idős is vagy - , mint gondolnád. (Amihez fontos, hogy adott esetben legyen valaki, aki türelemmel segít.) Olyan legyél, mint a mesebeli, tejszínbe pottyant kisbéka: csináld, taposd a cuccot, ne add fel. Utána örülni fogsz. Mély boldogság borít majd el, mert megérzed a benned lévő Erőt, Luke. Megtapasztalsz és megszelídítesz, egy addig ismeretlen és félelmetes, komfortzónán kívüli dolgot.

Ó, többé nem vagyok hajlandó szorongani az életkorom és az alkatom miatt! (Nem vagyok IT kompatibilis. Ez van. Én mást tudok könnyedén.) Attól sem fogok többé parázni, ha meg kell tanulnom valami olyat, amiről lövésem nincs. Tanulni nemhogy hajlandó vagyok, de akarok. Azt is  tudom, hogy vannak határaim. Meg azt is, hogy a kudarc kell, szükséges; ezért bebukni, benézni, póruljárni is hajlandó vagyok. Félni nem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://lassabbanbaby.blog.hu/api/trackback/id/tr3512913983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása